Monday, April 23, 2012

Sommar på kommande!

Sommar på kommande! Nu har det varit hela veckoslute helt perfekt väder, och jag kan redan känna doften av sommaren. Efter födisfesten kunde vi ha balkongsdörren på vid gavel, och det var ändå varmt! Jösses! Så jag tog en stund och bara satt där ute och njöt. Jag längtar så efter allt som hör till sommaren, så jag gjorde en liten lista av de viktigaste sakerna:





1. Glass (lakrits eller jordgubb)

2. Solandet (en huvudpunkt för sommaren,nere finns en bild från förra året)

3. Simning (jag har ett lande i sibboskärgård, och utan havet skulle jag dö!)

4. Sommarkvällar (att se stjärnhimmeln eller en superläskig solnedgång är toppen!)
5.Sommarkläder (såklart...Men man får gå i tunna och små kläder, jippii!)
 6. Att få köra runt med vår gamla amerikanska bil (med den ska vi också till Sverige)
7. Midsommar ( +bastu)
8. Mat (allt från nypotatis, sill, biff, korv, soppa till plättar och jordgubbar)
9. Tid att vara med vänner (på landet, i stan, på borgbacken...)
10. och allt mellan himmel och jord! Lande, stränder, musik, heta killar;) osv.

                                        

Jag igår på balkongen!
                                   

No comments:

Post a Comment