Friday, April 20, 2012

When it rains...

För två dagra sedan var jag på ett tutorläger, som innehöll en liten tutor-
utbildning, och vädret var ganska så prima. Kallt men soligt i varje fall. Så klart hade jag inte tillräkligt med kläder, så här sitter jag hemma under täcket med en liten flunssa. Idag skulle jag uppigga mig själv med att dra på mig mina Lita's till skolan men så blev min dag bara sämre. Det har ösregnat sedan morgonen och mina skor, min läderväska och rock blev visst dyblöta. Jag har inget emot regn faktiskt, den tar ju bort den sista snön som ännu ligger i lugn och ro på marken och den renar luften. På sommaren tycker jag att det inte finns något bättre än ett uppfriskande ösregn eller ett ordentligt åskväder. Att stå ute med kläder på under regn är det bästa jag vet! Man får en viss mysig räddsla liksom.. Men idag var det visst inte lika perfekt, tackvare kölden. Annors är jag lite förvånad över hur lite människor igentligen gillar regn. Doften efter regn är underbart, att få somna till ljudet av regn som droppar ner är drömlikt och förstås att kyssas i regn är en klassiker. Vem skulle inte vilja det?? Den kyssen finns i tusentals filmer som t.ex. Dear John, The Notebook, Pirates of the Caribbean 3, Spiderman, Step up to the Streets 2, Breakfest at Tiffany's och såklart Sweet Home Alabama. Gillar alla btw :).
  Regn kan visst också vara deprimerande, t.ex. på hösten och så, och då man är ensam känns det inget vidare. Jag brukar kalla det att himlen gråter för att något är på tok eller man själv är ledsen.

Dagar som denna kräver alltså ett perfekt paraply! Det coolaste som finns är att det skulle finnas så många annorlunda paraplyn som möjligt och ovanliga. Satsa på det! Nere finns mitt paraply med stjärnor som mamma skaffat åt mig från Köpenhamn.
Dagens outfit är också med här nere!


Halsduk: Gina Tricot 14,95e, Jeans linne: Zara 19,95e, Leggings: Indiska 19,95e, Läderjacka: Lindex 22,90e













Mitt paraply



The Notebook

Pirates of the Caribbean 3

Breakfest at Tiffany's

Dear John

2 comments:

  1. herreguuud :D jag kan int sluta älska dina skor!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAckar tackar! Jag är en lyckoflicka :)

      Delete